Cupping

Cupping is een traditionele Chinese massagevorm waarbij gebruik wordt gemaakt van cups. Deze cups worden op het lichaam geplaatst en vacuüm gezogen. Vervolgens worden deze cups over het lichaam bewogen. Met deze techniek wordt de doorbloeding van de huid en de spieren bevorderd. Ook worden gifstoffen aan de oppervlakte gebracht vanuit dieper gelegen weefsels. Het lichaam zal zo worden ontdaan van afvalstoffen.

Er bestaan verschillende manieren van cupping, namelijk:

• Stilstaande cupping;

• Glijdende cupping.

Bij stilstaande cupping worden de cups geplaatst op het te behandelen gebied en worden deze vacuüm gezogen. Deze blijven vervolgens op de plek stilstaan en worden niet bewogen. Deze cups zullen enkele minuten tot maximaal 15 minuten blijven staan.

Bij glijdende cupping wordt er eerst massageolie aangebracht op het te behandelen gebied. Vervolgens worden de cup(s) geplaatst en vacuüm gezogen. De cup blijft vervolgens op de huid en wordt heen en weer bewogen. Deze manier van cupping zorgt voor een extra goede afvoer van afvalstoffen uit de huid en de spieren.

Enkele voordelen van een cupping massage zijn:

1. Stimuleert het ontgiftingsproces van het lichaam;

2. Stimuleert de bloedcirculatie;

3. Stimuleert  de afvoer van afvalstoffen in het bloed, de spieren, het bindweefsel en de huid;

4. Zorgt voor sneller spierherstel na het sporten;

5. Zorgt voor verlaging van de spierspanning;

6. Zorgt voor ontspanning, zowel lichamelijk als geestelijk;

7. Weefsels in de huid worden soepeler;

8. Vermindering van verklevingen, striae en littekenweefsels;

9. Verminderd rimpels;

10. Verstevigd de huid;

11. Helpt cellulite en vetophopingen te verminderen;

12. Stimuleert en versterkt het immuunsysteem.

Pijnlijk?
Hoewel een cupping massage voor veel mensen pijnlijk lijkt is een cupping massage toch voornamelijk bedoeld ter ontspanning. De massage wordt over het algemeen als prettig ervaren, maar kan soms ietwat pijnlijk zijn bij de behandeling van gebieden waar verklevingen en of cellulite aanwezig zijn. Als u deze massage bij mij ondergaat vind ik het erg belangrijk dat u het mij direct aangeeft als het te pijnlijk is. Ik zal u hier tijdens de massage ook naar vragen.

Massagepraktijk EveryBody

Wilhelminalaan 1